Veel goede ideeën om het werk van bestuursleden te vergemakkelijken. Dat is de waardevolle opbrengst van de online bijeenkomst met gebruikers van het WBTR-programma op 23 november jl. Verschillende suggesties worden komende tijd verder uitgewerkt en zullen leiden tot handige hulpmiddelen. Die gaan onderdeel uitmaken van het programma. Gebruikers kunnen er dan kosteloos gebruik van maken.
Verenigingsbesturen kunnen elkaar helpen, ook al lopen hun verenigingsactiviteiten sterk uiteen. Sommige uitdagingen komen vaak voor. Denk aan het werven van nieuwe bestuursleden, het regelen van aansprakelijkheid en het financieel gezond houden van de vereniging. Praktische hulpmiddelen kunnen het werk van besturen verlichten. Daardoor kan er meer tijd en energie worden besteed aan de eigenlijke verenigingstaken. Een mooi voorbeeld is een bestuurs-checklist. Een praktisch overzicht van al het bestuurswerk dat in een jaar langskomt. Met uitleg over hoe je dat kunt doen. Met datums en reminders zodat je wordt geholpen, niks meer kunt vergeten en je overzicht hebt.
Deze tool wordt binnenkort onderdeel van het programma. Houd daarom onze nieuwsbrief in de gaten.
Veel besturen hebben ervaren dat de WBTR heeft gezorgd voor goede onderlinge afspraken over het besturen van de vereniging. De wettelijke verplichting was aanleiding om procedures en afspraken nog eens tegen het licht te houden. Uiteindelijk gaat het echter om het goed besturen en vermijden van onnodige risico’s. WBTR gaat daar blijvend in ondersteunen.