Goed nieuws voor alle gebruikers van het online platform WBTR.nl. Vanaf nu is het programma uitgebreid met een checklist speciaal voor bestuurders van verenigingen en stichtingen. Die helpt je door het jaar heen om tijdig aandacht te geven aan noodzakelijke bestuurlijke activiteiten.
De Bestuurschecklist is toegevoegd aan WBTR.nl omdat de WBTR vereist permanente aandacht van het bestuur. Om je daarbij te helpen, is een praktische checklist ontwikkeld. Dit kwam als wens naar voren op de Ronde Tafel met Bestuurders in november 2021. Daar bleek dat bestuurders best wel behoefte aan ondersteuning. Gewoon omdat lijst met ToDo punten door het jaar heen best lang is. Als bestuur doe je immers best veel werk en dan is een hulpmiddel handig om een goed overzicht te hebben en makkelijker met elkaar samen te werken.
Praktisch: De bestuurschecklist komt na het inloggen direct rechts in beeld. De checklist omvat veel taken en verplichtingen die gedurende een jaar voorbij kunnen komen, inclusief de deadlines en wie in het bestuur hiervoor is aangewezen. In één oogopslag wordt de bestuurlijke stand van zaken binnen de vereniging duidelijk.
Daarnaast vind je er talrijke praktische adviezen die het besturen kunnen vergemakkelijken. Denk bijvoorbeeld aan tips over bestuursvergaderingen, bestuurswisselingen, het werven van nieuwe bestuursleden, het werven van nieuwe leden, ledenbehoud, financiële verplichtingen enz.
De bestuurschecklist is standaard opgenomen in de nieuwe versie van WBTR.nl. Ze maken onderdeel uit van het aanbod; gebruik ervan binnen het WBTR-stappenplan is verder kosteloos.
Tevens is er een uitleg webinar van 30 minuten op donderdag 31 maart om 16.30 waar je kosteloos aan kunt deelnemen.
Wij hopen hiermee het besturen van verenigingen en stichtingen weer een beetje gemakkelijker te maken, als uitwerking van onze doelstelling.