WBTR van A tot Z

Administratieplicht

Het voeren van een administratie is aan allerlei regels gebonden. Mede daarom kiezen veel verenigingen en stichtingen ervoor om de administratie uit te besteden. Verenigingen en stichtingen zijn volgens de Algemene Wet Rijksbelastingen (AWR) verplicht een actuele administratie te voeren die voldoende inzicht geeft in de (financiële) situatie van de vereniging of stichting. Bovendien moet het bestuur een jaarrekening of (financieel-) jaarverslag opstellen en bij verenigingen aanbieden aan de algemene ledenvergadering. Alle financiële en administratieve documenten moeten tenminste zeven jaar bewaard worden.



Zelf aan de slag met de WBTR

WBTR pakket
Kies je abonnement

Kies het abonnement dat bij je past.

Startsessie met een expert

We helpen je op weg bij het zetten van de eerste stappen.

Aann de slag met het online stappenplan

In 10 stappen voldoen aan de WBTR. Klaar in 3 uur!

Je WBTR op 1 plek geregeld

In het dashboard bewaar je het overzicht op de WBTR.

Meld je aan voor de WBTR nieuwsbrief

Toestemming